12 Μαρ
Ανάπτυξη
Περιορίζοντας τη χρήση χαρτιού στη καθημερινότητά μας: Είναι εφικτό;

Περιορίζοντας τη χρήση χαρτιού στη καθημερινότητά μας: Είναι εφικτό;

Περιηγούμενος τις τελευταίες μέρες στο διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης συνάντησα ποικίλες δημοσιεύσεις, οικολογικού χαρακτήρα, οι οποίες με οδήγησαν στη τελική σύνθεση του παρόντος άρθρου. Διευρύνοντας το πεδίο της έρευνας μου, κατέληξα στην ανακάλυψη του ιστοτόπου globalforestwatch.org, ο οποίος περιέχει χρήσιμες πληροφορίες και δεδομένα για τη δασική πυκνότητα ανά το κόσμο.

Μη θέλοντας να επεκταθώ περαιτέρω στην ανάλυση των ευρημάτων (είναι εξάλλου προσβάσιμα στο ευρύ κοινό), κρίνεται εντούτοις αναγκαίο να αναφερθεί ότι από το 2016 – 2017, η σε παγκόσμια κλίμακα απώλεια δασικών εκτάσεων έχει αυξηθεί ραγδαία, συγκριτικά προς τις παρελθούσες χρονιές της δεκαετίας του 2000. Στο πλαίσιο αυτό, καθίσταται νομίζω πλέον σαφές ότι το περιεχόμενο του παρακάτω άρθρου επικεντρώνεται στη παρουσίαση χρήσιμων εφαρμογών και πρακτικών συμβουλών οι οποίες μπορούν να συμβάλλουν αποτελεσματικά στον περιορισμό της χρήσης του χαρτιού στην προσωπική, ακαδημαϊκή και εργασιακή μας καθημερινότητα.

Σημειώσεις

Το τελευταίο διάστημα, η ανάπτυξη των «έξυπνων» κινητών συσκευών (smartphones and tablets), τόσο σε επίπεδο υλικού όσο και λογισμικού, προσφέρει μια δυναμική εναλλακτική στην χρήση του χαρτιού. Παρακάτω, προτείνεται ενδεικτικά μια σειρά εφαρμογών οι οποίες μπορούν να συμβάλλουν στην όσο το δυνατόν, με ηλεκτρονικά μέσα, διεκπεραίωση εργασιών.

Σε πρώτη φάση, η διατήρηση σημειώσεων μπορεί να γίνει εξ ολοκλήρου ψηφιακή υπόθεση. Εφαρμογές όπως τα Evernote / OneNote (Android-iOS-Desktop, Free/Premium) προσφέρουν πλήθος δυνατοτήτων στους χρήστες τους. Μια επίσης πολλά υποσχόμενη, «all in one» λύση στον χώρο αποτελεί το Notion (Android-iOS-Desktop, Free/Premium). Η συγκεκριμένη εφαρμογή υπόσχεται να αντικαταστήσει μια πλειάδα εργαλείων, με ένα μόνο! Από τη διαχείριση σημειώσεων και εγγράφων έως τη διεκπεραίωση projects και τη δημιουργία βάσεων δεδομένων, το notion αποτελεί ένα ανερχόμενο «productivity hub» για όλες τις συσκευές. Τέλος για τους λάτρεις της «post it» λογικής, το Trello (Android-iOS-Desktop, Free/Premium) και το Google Keep (Android-iOS-Desktop, Free) αποτελούν μια εξαιρετικά δυναμική και ικανοποιητική επιλογή συγκριτικά προς τα παραδοσιακά μέσα.

Cloud Drives – Scanners – Pdf Viewers

Οι τρεις αυτές ομάδες εφαρμογών μπορούν και συνδυάζονται εξαιρετικά, προσφέροντας μια συνολική εμπειρία στο κάθε χρήστη, με κεντρικό ρόλο αυτόν των Cloud Drives. Εφαρμογές/Υπηρεσίες όπως τα Google Drive / Onedrive / Dropbox (Android-iOS-Desktop, Free/Premium) προσφέρουν τη δυνατότητα ψηφιακής αποθήκευσης των αρχείων και εγγράφων σας, ενώ με τη δυνατότητα συγχρονισμού και διαμοιρασμού με άλλους χρήστες καθιστούν τη ψηφιοθήκη σας άκρως λειτουργική, εξοικονομώντας χώρο και χρόνο. Από την άλλη, με την χρήση εφαρμογών προβολής ψηφιακού τύπου αρχείων όπως το Adobe pdf (Android-iOS-Desktop, Free/Premium) μπορείτε εύκολα και γρήγορα να δείτε τα έγγραφά σας, να τα ταξινομήσετε, να σημειώσετε πάνω σε αυτά και να τα αποθηκεύσετε, είτε τοπικά στη συσκευή είτε σε κάποιο από τα προαναφερθέντα Drives.

Tip! Με την εφαρμογή Adobe Fill & Sign μπορείτε γρήγορα και εύκολα να συμπληρώσετε και να αποστείλετε αποκλειστικά ψηφιακά αιτήσεις και φόρμες χωρίς τη μεσολάβηση της διαδικασίας «Εκτύπωση – Συμπλήρωση – Σάρωση – Αποστολή».

Τέλος, η σάρωση και η κατ’ επέκταση μετατροπή ενός «φυσικού» εγγράφου σε ψηφιακό έχει γίνει πιο εύκολη από ποτέ με εφαρμογές όπως το CamScanner (Android-iOS-Desktop, Free/Premium) ή το Scanbot (Android-iOS-Desktop, Free/Premium). Σαρώστε τα έγγραφά σας, αρχειοθετήστε τα σε κάποιο cloud drive, μοιραστείτε τα με τους συνεργάτες σας, χρησιμοποιώντας αποκλειστικά τη κινητή συσκευή σας και τη κάμερα της.

Calendar, To Do Lists

Η ενότητα αυτή αναφέρεται κυρίως στους λάτρεις του ημερολογίου τύπου ατζέντας. Είναι σίγουρα αρκετά δύσκολο να εγκαταλείψει κάνεις τη συγκεκριμένη πρακτική (τοποθετούμαι και εξ ιδίων), συνεπώς συμπληρωματικά μπορούν να χρησιμοποιηθούν εφαρμογές ημερολογίου όπως το Google Calendar (Android-iOS-Desktop, Free) συνδυαστικά με «to do list» apps όπως τα Todoist (Android-iOS-Desktop, Free/Premium) και Wunderlist (Android-iOS-Desktop, Free/Premium), για τη καταγραφή και οργάνωση της καθημερινής σας δραστηριότητας.

Συμπερασματικά, οι επιλογές που διαθέτουμε \είναι εξαιρετικά ευρείες. Δεν αρκεί ωστόσο να πραγματοποιήσουμε μια απλή λήψη εφαρμογών, αλλά να εξετάσουμε εκείνες οι οποίες μπορούν πραγματικά να μας βοηθήσουν στον περιορισμό της χρήσης του χαρτιού στη καθημερινή μας ρουτίνα. Εξίσου σημαντικό είναι να ακολουθήσουμε, συνδυαστικά, συγκεκριμένες πρακτικές, όπως να ζητούμε να εργαζόμαστε με ψηφιακά αρχεία ή αντίστοιχα να μην εκτυπώνουμε τα email και τα έγγραφά μας. Οι δυνατότητες (με τη πάροδο των ετών) βελτιώνονται και εξελίσσονται, καθιστώντας ως συνέπεια τη συλλογική ευθύνη για τη προστασία του περιβάλλοντος πιο επιτακτική αλλά και ευέλικτη από ποτέ.

 

πηγή: epixeiro.gr

Παροχή υπηρεσιών που ανταποκρίνονται όχι μόνο στις ανάγκες του σήμερα, αλλά και σε μελλοντικές.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
06 Μαρ

Φορολογικές δηλώσεις 2024: Πότε ξεκινούν – Ποιοι θα δουν φορολοεαφρύνσεις

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
27 Φεβ

Οι Φορολογικές αλλαγές στη Βραχυχρόνια μίσθωση για το 2024. Όλα όσα θα πρέπει να γνωρίζετε.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
19 Οκτ

Πρόγραμμα επιχειρηματικότητας ηλικίας 30-55 ετών της ΔΥΠΑ – ΟΑΕΔ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ