25 Ιαν
Ανάπτυξη
Κατασκευή e-shop το 2021: Πως μπορείτε να επωφεληθείτε από το e-commerce

Κατασκευή e-shop το 2021: Πως μπορείτε να επωφεληθείτε από το e-commerce

Τι είναι το E-commerce

Το e-commerce, επίσης γνωστό ως ηλεκτρονικό εμπόριο, αναφέρεται στην αγορά και πώληση αγαθών ή υπηρεσιών μέσω του Διαδικτύου και στη μεταφορά χρημάτων και δεδομένων για την εκτέλεση αυτών των συναλλαγών. Το ηλεκτρονικό εμπόριο χρησιμοποιείται συχνά για την πώληση φυσικών προϊόντων στο διαδίκτυο, αλλά μπορεί επίσης να περιγράψει κάθε είδους εμπορική συναλλαγή που διευκολύνεται μέσω του Διαδικτύου.

Το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει εξελιχθεί για να διευκολύνει την εύρεση και την αγορά προϊόντων μέσω online καταστημάτων (e-shops) και marketplaces. Ελεύθεροι επαγγελματίες, μικρές επιχειρήσεις και μεγάλες εταιρείες επωφελήθηκαν από το ηλεκτρονικό εμπόριο, γεγονός που τους επιτρέπει να πωλούν τα αγαθά και τις υπηρεσίες τους σε μια κλίμακα που δεν ήταν δυνατή με το παραδοσιακό offline λιανικό εμπόριο.

Στατιστικά του e-commerce

Το ηλεκτρονικό εμπόριο παρουσιάζει ραγδαία αύξηση τα τελευταία χρόνια παράλληλα με την ταχεία αύξηση των online χρηστών αλλά και των σημαντικών επενδύσεων από την πλευρά των επιχειρήσεων στο digital transformation και σε omnichannel τακτικές. Η αλλαγή των αγοραστικών συνηθειών των καταναλωτών, η ασφάλεια και ευελιξία των συναλλαγών και η βελτιστοποίηση των διαδικασιών logistics έχουν αναβαθμίζει την έννοια και τα προσδοκώμενα οφέλη του e-commerce στη σύγχρονη εποχή. Εξάλλου, η έξαρση της πανδημίας του covid-19 απέδειξε επίσης την αναγκαιότητα της digital παρουσίας των καταστημάτων. 

Είναι αξιοσημείωτο ότι οι παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου αυξήθηκαν από 1.33 τρις δολάρια σε 3.53 το 2019, ενώ προβλέπεται ότι θα εκτοξευθούν στα 6.54 τρις δολάρια το 2023. Παράλληλα παρατηρείται ότι το online shopping είναι από τις πιο δημοφιλείς online δραστηριότητες παγκοσμίως.

 

Είναι σημαντικό να αναφερθούν τα παρακάτω νούμερα σχετικά με το e-commerce στην Ελλάδα:

  • Ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα υπολογίζεται στα 2,8 δις δολάρια για το 2020 ενώ προβλέπεται να φτάσει τα 3,2 δις δολάρια το 2021.
  • Ο ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης των εσόδων προβλέπεται στο 7.7% για την περίοδο 2021-2025 έχοντας ως αποτέλεσμα την αύξηση των εσόδων σε 4,3 δις δολάρια έως το 2025.  
  • Οι χρήστες του ecommerce υπολογίζονται στους 5.5 εκατ. επομένως το user penetration φτάνει το 50%.
  • Μέχρι το 2025 το user penetration προβλέπεται να φτάσει το 59.3%.
  • Η ένδυση και η μόδα είναι η μεγαλύτερη κατηγορία σε έσοδα και κατέχει το 34% του συνολικού τζίρου ενώ προβλέπονται 1,07 δις δολάρια έσοδα το 2021. Ακολουθούν οι Ηλεκτρονικές Συσκευές με 25%, το Φαγητό και η Προσωπική Περιποίηση με 17%, Παιχνίδια-Χόμπι και DIY με 16% και τέλος τα Έπιπλα και Οικιακές Συσκευές με 9%.
  • Ο μέσος όρος εσόδων ανά χρήστη υπολογίζεται στα 576,39 δολάρια. 

Οφέλη του ηλεκτρονικού εμπορίου

  1. Χαμηλό και αποδοτικότερο κόστος λειτουργίας. Το πιο δημοφιλή πλεονέκτημα ενός e-shop είναι το χαμηλότερο και αποδοτικότερο κόστος σε σύγκριση με ένα φυσικό κατάστημα. Τα κύρια κόστη ενός ηλεκτρονικού καταστήματος είναι τα έξοδα συντήρησης και αναβάθμισης, ειδικότερα για τα μικρής κλίμακας e-shops όπου η διαχείριση τους μπορεί να γίνει μόνο από 1 με 2 άτομα. 
  2. Εύκολη προσβασιμότητα. Ένα ηλεκτρονικό κατάστημα είναι ανοιχτό 24 ώρες το 24ωρο όλες τις ημέρες του χρόνου (και χωρίς να χρειάζεται να απασχολεί ανθρώπινο δυναμικό όλο αυτό το διάστημα) και η εύρεση του μπορεί να γίνει με ένα μόνο κλικ χωρίς γεωγραφικούς περιορισμούς.
  3. Ευελιξία διαχείρισης αποθεμάτων και προγραμματισμού.  Το απόθεμα μπορεί να αυτοματοποιηθεί με ένα διαδικτυακό σύστημα διαχείρισης συνεπώς το απόθεμα ελαχιστοποιείται και συνεπακόλουθα μειώνεται και το κεφάλαιο που δεσμεύεται από την επιχείρηση ενώ παράλληλα μειώνεται και το κόστος απογραφής.
  4. Μεγαλύτερο κοινό. Ένα e-shop δεν περιορίζεται στην πελατειακή βάση της γεωγραφικής τοποθεσίας του, όπως ένα φυσικό κατάστημα, αλλά έχει τη δυνατότητα να απευθυνθεί στους εκατομμύρια καθημερινούς χρήστες του διαδικτύου αλλά και να μεταφέρει τα προϊόντα του σε ανταγωνιστικές αγορές. 
  5. Στοχευμένη και αποτελεσματικότερη προβολή. Με την χρήση του digital marketing ένα ηλεκτρονικό κατάστημα μπορεί να προβληθεί αποτελεσματικότερα στοχεύοντας το κοινό το οποίο είναι πιο πιθανό να αγοράσει από το κατάστημά του εξοικονομώντας έτσι αρκετά χρήματα σε σύγκριση με τον παραδοσιακό τρόπο μάρκετινγκ. Επίσης, ένα e-shop λειτουργεί από μόνο του ως μια μορφή διαφήμισης και προβολής του φυσικού καταστήματος και των προϊόντων του.
  6.  Ανάλυση πελατών. Με το e-commerce υπάρχει η δυνατότητα να μάθετε τα πάντα για τους πελάτες σας αλλά και για τα προϊόντα σας με το πάτημα ενός κουμπιού. Τα analytics και τα CRM συστήματα συμβάλλουν σε αυτό τον στόχο και μπορούν να σας βοηθήσουν να βελτιστοποιήσετε τη σχέση σας με τους πελάτες αλλά και να λάβετε πολύτιμο feedback για το πως αλληλοεπιδρούν με την επιχείρηση σας και με τα προϊόντα σας.
  7. Χρήση προσωποποιημένων εργαλείων. Η ραγδαία αύξηση του AI (Artificial Intelligence) προσφέρει τη δυνατότητα οι χρήστες να αποκτούν μια πιο personalised εμπειρία όταν επισκέπτονται ένα e-shop, όπως ένα μήνυμα καλωσορίσματος, εάν έχουν ξανά επισκεφθεί τη σελίδα, προτεινόμενα προϊόντα βάσει προηγούμενων αναζητήσεων, personalised push notifications και emails και πολλά άλλα. 
  8. Γρήγορη κλιμάκωση της επιχείρησης. Η κλιμάκωση και επέκταση ενός φυσικού καταστήματος απαιτεί σημαντικά κεφάλαια σε αποθέματα και πάγια στοιχεία και αναμφισβήτητα μεγάλο ρίσκο. Κάτι τέτοιο δεν υφίσταται στα ηλεκτρονικά καταστήματα αφού το κόστος και το ρίσκο είναι ιδιαίτερα μικρό και συνεπώς μπορούν να κλιμακωθούν εύκολα και γρήγορα.
  9. Πληθώρα πληροφοριών. Τέλος, οι πληροφορίες που μπορεί να παρέχει ένα eshop για τα προϊόντα του είναι άφθονες, από αναλυτικές περιγραφές, επαγγελματικές φωτογραφίες και βίντεο μέχρι testimonials από πελάτες. 

Με τις αγοραστικές συνήθειες να έχουν αλλάξει ριζικά και να στρέφονται ολοένα και περισσότερο στις ηλεκτρονικές αγορές, το χτίσιμο ενός online καταστήματος δεν αποτελεί πλέον μια συμπληρωματική λύση αλλά αναγκαία για την προσέλκυση περισσότερων πελατών και την επιβίωση μιας επιχείρησης στη σύγχρονη digital εποχή. 

Αν σας ενδιαφέρει η μετάβαση στον ψηφιακό χώρο, μπορείτε να επωφεληθείτε από το πρόγραμμα ΕΣΠΑ που τρέχει αυτή την περίοδο- και θα είναι ενεργό για λίγες ημέρες- το οποίο προσφέρει 100% επιδότηση για την κατασκευή ή αναβάθμιση e-shop. 

 

Παροχή υπηρεσιών που ανταποκρίνονται όχι μόνο στις ανάγκες του σήμερα, αλλά και σε μελλοντικές.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
06 Μαρ

Φορολογικές δηλώσεις 2024: Πότε ξεκινούν – Ποιοι θα δουν φορολοεαφρύνσεις

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
27 Φεβ

Οι Φορολογικές αλλαγές στη Βραχυχρόνια μίσθωση για το 2024. Όλα όσα θα πρέπει να γνωρίζετε.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
19 Οκτ

Πρόγραμμα επιχειρηματικότητας ηλικίας 30-55 ετών της ΔΥΠΑ – ΟΑΕΔ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ