10 Aug
Ανάπτυξη
6 λύσεις για μικρομεσαίες επιχειρήσεις με προβλήματα ρευστότητας

6 λύσεις για μικρομεσαίες επιχειρήσεις με προβλήματα ρευστότητας

Μία από τις θεμελιώδεις αρχές του σύγχρονου management είναι ότι “Cash is King”. Με άλλα λόγια “Το μετρητό είναι Βασιλιάς”. Αυτή η ρήση γίνεται ακόμα πιο επίκαιρη τον τελευταίο καιρό, μιας και μία από τις βασικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν σήμερα οι περισσότερες μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην Ελλάδα είναι η μειωμένη ρευστότητα. Ακόμα και αν μία επιχείρηση είναι κερδοφόρα, ένα σοβαρό πρόβλημα ρευστότητας είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα την οδηγήσει σε λουκέτο.

Η μειωμένη ζήτηση τα χρόνια της κρίσης, η περιστολή των δανειοδοτήσεων μικρομεσαίων επιχειρήσεων από τις τράπεζες τα τελευταία χρόνια, αλλά και η επιβολή των capital controls το καλοκαίρι του 2015, έχουν οξύνει σημαντικά τα προβλήματα ρευστότητας των ΜΜΕ.

Αν η επιχείρησή σας αντιμετωπίζει μια κρίση στις ταμειακές της ροές, παρακάτω θα βρείτε έξι πρακτικές συμβουλές που μπορούν να βοηθήσουν σε αύξηση της ρευστότητας βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα:

#1. Συλλέξτε τις οφειλές από τους πελάτες σας πιο επιθετικά

Σχεδόν όλες οι επιχειρήσεις έχουν οφειλές από πελάτες οι οποίες μένουν ανεξόφλητες για μεγάλο χρονικό διάστημα.  Για να μπορέσετε να συγκεντρώσετε τις οφειλές σας, ο πιο απλός τρόπος είναι να μιλήσετε με τους πελάτες σας με αποφασιστικότητα και να διεκδικήσετε συστηματικά την πληρωμή σας. Μία συμβουλή για να επισπεύσετε την εξόφληση του ποσού είναι να δώσετε τη δυνατότητα για ηλεκτρονική πληρωμή στο λογαριασμό σας, αντί να ζητήσετε από τους πελάτες σας να σας φέρουν μετρητά. Εν συνεχεία, μπορείτε να αναγράφετε τα στοιχεία του λογαριασμού σας στα τιμολόγια που εκδίδετε ώστε να είναι εύκολα διαθέσιμα.

#2. Αναβάλετε την εξόφληση των προμηθευτών σας

Η αναβολή της πληρωμής των προμηθευτών σας είναι ένας από τους διαδεδομένους τρόπους να κρατήσετε τα μετρητά στο ταμείο της επιχείρησης σας. Συνομιλήστε με τους προμηθευτές σας και αναζητήστε μαζί τρόπους για να καθυστερήσετε την πληρωμή χωρίς να διαταραχτούν οι σχέσεις σας. Είναι πιθανό ο προμηθευτής να σας ζητήσει να πληρώσετε κάποιο premium σε αντάλλαγμα για μεταγενέστερο χρόνο εξόφλησης, επομένως είναι καλό είναι να είστε προετοιμασμένοι για αυτό το ενδεχόμενο. Μην ξεχνάτε ότι όσο περισσότερους προμηθευτές έχετε, τόσο μεγαλύτερη η διαπραγματευτική σας δύναμη αλλά αν η επιτυχία της επιχείρησής σας εξαρτάται από λίγους και καλούς προμηθευτές, πρέπει να είστε προσεκτικοί πως θα τους διαχειριστείτε.

#3. Πληρώστε τον ΦΠΑ της επιχείρησής σας σε 2 δόσεις

Το κράτος σας δίνει τη δυνατότητα να πληρώσετε τον ΦΠΑ της επιχείρησης σας σε δύο δόσεις χωρίς προσαυξήσεις. Σε περίπτωση που αντιμετωπίζετε προβλήματα ρευστότητας, χρησιμοποιείστε αυτή την επιλογή για να μειώσετε τις εκροές από το ταμείο σας.

Ο λογιστής της επιχείρησης σας θα πρέπει να τσεκάρει την συγκεκριμένη επιλογή στο κάτω μέρος της δήλωσης ΦΠΑ που καταθέτει κάθε μήνα ή τρίμηνο.

#4. Διαχειριστείτε με προσοχή τα αποθέματά σας

Πολλές φορές το μυστικό για τη διαχείριση της μειωμένης ρευστότητας βρίσκεται στη διαχείριση αποθεμάτων. Αν έχετε υπερβολικά μεγάλο απόθεμα, τα μετρητά σας είναι “δεμένα” σε αυτό. Αν πάλι έχετε έλλειψη αποθεμάτων, τότε αφενός χάνετε πωλήσεις (και κατ’ επέκταση μετρητά) και αφετέρου το πιο πιθανό είναι να αναγκαστείτε να αγοράσετε σε υψηλότερη τιμή όταν βρίσκεστε σε ανάγκη.

Επομένως, ο σωστός προγραμματισμός της αναπλήρωσης των αποθεμάτων σας  είναι πολύ σημαντικός. Αφιερώστε χρόνο στον προγραμματισμό αυτό, και εν ανάγκη επενδύστε σε λογισμικό διαχείρισης αποθεμάτων. Επίσης, μην ξεχνάτε να λαμβάνετε υπ’ όψιν άλλους εξωγενείς παράγοντες που μπορεί να επηρεάσουν τη ζήτηση των προϊόντων σας, όπως η αλλαγή των τιμών του πετρελαίου, οι καιρικές συνθήκες κλπ., ανάλογα πάντα με την φύση της επιχειρηματικής σας δραστηριότητάς.

#5. Σκεφτείτε την πιθανότητα να καταφύγετε σε factoring

Το factoring, ή αλλιώς πρακτορεία επιχειρηματικών απαιτήσεων, σας παρέχει τη δυνατότητα να συνεργαστείτε με κάποια Τράπεζα ή Ανώνυμη Εταιρεία η οποία θα σας προεξοφλήσει τιμολόγια πελατών σας σε μία χαμηλότερη αξία, η οποία ανέρχεται κατά μέσο όρο στο 80%-90% της συνολικής αξίας που αναγράφεται στο τιμολόγιο.

Το μεγάλο πλεονέκτημα της διαδικασίας αυτής είναι ότι συνήθως εκτελείται σε σύντομο χρονικό διάστημα από τη δημιουργία των απαιτήσεων, επομένως μπορεί να σας δώσει μια πολύτιμη ένεση ρευστότητας όταν ακριβώς τη χρειάζεστε. Επιπλέον, ο Πράκτορας θα προχωρήσει στη λογιστική παρακολούθηση και τη διαχείριση των λογαριασμών των πελατών σας, οδηγώντας μακροπρόθεσμα σε εξυγίανση του πελατολογίου σας.

#6. Ζητήστε ένα δάνειο από τον στενό σας κύκλο

Όταν δεν μπορείτε να πάρετε δάνειο από καμία τράπεζα, η καταφυγή στον στενό σας κύκλο για την πολύτιμη ρευστότητα μπορεί να αποδειχτεί σωτήρια. Ωστόσο πρέπει να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί όταν ακολουθείτε τον δρόμο αυτό. Ο σωστός τρόπος είναι με την υπογραφή ιδιωτικού συμφωνητικού και την προσφορά κάποιου επιτοκίου σε αυτούς που θα δανείσουν το κεφάλαιο, ώστε  η κίνηση να γίνει αντιληπτή από τον δανειστή ως επένδυση παρά ως παραχώρηση.

Συνοψίζοντας, η διαχείριση της ρευστότητας της επιχείρησής σας είναι κλειδί τόσο για τη βραχυπρόθεσμη επιβίωσή της όσο και για την μακροπρόθεσμη ευημερία της. Ο σωστός προγραμματισμός και η ακριβής πρόβλεψη των εισροών και των εκροών κεφαλαίου πρέπει να αποτελούν προτεραιότητα για κάθε επιχειρηματία και να ανατίθεται στα χέρια εξειδικευμένου προσωπικού και συμβούλων.

 

Φυσικά επειδή η κάθε περίπτωση είναι διαφορετική, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας, για να σας προτείνουμε την βέλτιστη λύση για εσάς.

 

 

πηγή: epixeiro.gr

Παροχή υπηρεσιών που ανταποκρίνονται όχι μόνο στις ανάγκες του σήμερα, αλλά και σε μελλοντικές.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
07 Dec

Κοινωνικό Μέρισμα 2018: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για την για να κάνετε την αίτηση

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
06 Dec

9+1 εύκολοι τρόποι για να μη σας βαρεθούν οι πελάτες σας

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
06 Dec

Είσαι νέος επιχειρηματίας; Τι πρέπει να αποφύγεις για να επιβιώσεις!

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ